//Lesson Of The Day\\
//Typical My
#1 : UiTM Di Hatiku.
Sunday, March 23, 2014 | 11:35 PM | 0 Galaxy(s)

Hello fellas ! I am officially back! 
Tapi.. tiada lagi blog peribadi atas sebab peribadi. ^_^

so , lets start with the first lesson , pengajaran yang aku dapat hari ini : 
UITM DI HATIKU. 

siapa pernah hidup jadi pelajar uitm / masih pelajar uitm ? 
and i would say , i am forever UiTM-ians. sebab ?
kepada yang pandang hina sgt dgan uitm , let me tell you this lesson 
and hopefully , never mess with uitm again.

aku , pelajar uitm.
1) UiTM adalah tempat aku belajar mcm2 , dlu aku ada cik Fara , PPP Seri Menanti 4 ( say hai UiTM Negeri Sembilan ! ),
seorang yg sgt tegas okeh ?kalau kau dpt dia , kau dah meraung menangis syg sgt kat uitm niy.
sebab ape? sbb dia lah yg dok bebel2 , kalau ada bdak yg couple , meraung menangis ptus cinta ,
dia dgar , dia ajar kau cara nak berhadapan dgn org ramai , like seriously , aku pnah buat program dgn dia.
and sbb tu , aku msh minat dgn program. soft skill you know ? u lain mmg ada , tp aku syg uitm sbb uitm ajar aku soft skill yg aku ada skg,

2) sbb yuran murah ! seriously , yuran mmg murah , and to be honest , even dlm , 
kolej bersekutu uitm , no yuran needed , unless yuran utk kolej tu sahaja ! 
mksdnya , yuran pengajian adalah FREE OF CHARGE!
kau hado ? duit ptptn mmg blh simpan dlm bank diam2 .

3) sbb environment uitm ! nak tau , uitm mmg slalu dibina kat ceruk hutan . sbb ape ? tanak bdak uitm enjoy over gila. mmg ah takleh halang kalau hang jenis ta sedar diri mak pak hantar g u sruh dduk study diam2 , 
tapi hang g overnight dgn pakwe , tapi , uitm da bg environment yg sgt slesa , blh stdy dgan aman.
tak caye ? g tanya bdak uitm pilah , confirm last batch tahun niy nanges nak kluar , sbb apa ? sbb dorang syg uitm pilah . walaupun hutan , walaupun yg ada cuma kfc kuala pilah tu jea ,yg kena byar 12 hengget semata nak ke kfc , mall paling mewah pun , gedung minang jea punnn , tp dorang survive jea! yes , survivor ! itu semua student uitm tau !

4) uitm di hatiku , sbb kat situ tmpat aku blaja hidup. blaja brnafas tanpa ibu ayah , blaja urus diri sndri ,
and pada yang menyampah , tak kenang budi , pada uitm niy , go out ! keluar lah dr uitm, pergi blaja u lain , sbb if you dont appreciate a little thing about your university , you never learn anything.
wujudnya uitm , utk anak bangsa , bkn racist tapi peluang untuk org melayu , kerana syg pada anak melayu,
mereka bina university ini. 

UITM SENTIASA DIHATIKU. :)

P/S : jangan bangsat kan kami kerana kami pelajar uitm , bangsat kan kami kerana perangai kami sendri .hargai lah setiap yg kita ada ,kerana mereka yg lain tiada apa yg kita ada. UiTM-ians !


| >>